Helg i Stockholm...

Hej!!

Under helgen har jag varit i Stockholm.
Hade sambo, svägerska och svärföräldrar med på en annorlunda upplevelse...
(Eller rättare sagt jag blev bjuden av dom i födelsedagspresent)
Ett besök på "svartkrogen" på Almåsa konferensanläggning...

Svartkrogen är en restaurang som delvis sköts av synskadade/blind personal.

Först blev vi bjudna på välkomstdrink vid receptionen.
Under tiden berättade en av personalen vad som skulle hända under kvällen...

Sedan gick vi ner till Svartkrogen som låg lite längre ner på området.
När vi skulle in där, sa dom att vi skulle gå gruppvis med sitt sällskap.
För när vi kom in där var det alldeles kolsvart...
Vi blev ledda arm i arm till bordet av den synskadade personalen.
Där blev det mycket skratt, trerätters middag och bra underhållning, i totalt mörker!!!

Kan säga att det var en annorlunda upplevelse som man sent kommer att glömma.
Maten var jättegod!!
Tänk att smakerna kan komma fram så mycket mer när man inte ser maten...
Och man får verkligen pröva på att vara "synskadad". Det borde alla göra för att förstå!!

Nu kommer lite bilder.

Almåsa konferens...



Utsikten från rummet, som vi övernattade i...
(Hårsfjärden)



Min frukost...



Svartkrogen...



Undrar hur det såg ut där inne... =)

Lite mera utsikt från området...





Givetvis ska jag ha med lite bilder på Malin och Eskils (svägerskan och svågerns) barn.
Här är Caesar i gungan...



Och Ebba...



Tack så mycket för en trevlig helg!!!
Alla inblandade...

Alla ni andra, hoppas att ni har haft en bra helg.
Och jag rekomenderar verkligen ett besök på Svartkrogen.
För den som VÅGAR!!!

Kram på er alla!!




Kommentarer
Postat av: eva-lena

Ja det vore kul att få prova någongång. Kul med nått annorlunda. Kram

2009-03-23 @ 08:28:40
Postat av: kicki

Ja alla skulle verkligen behöva prova på detta, då sätter man kanske värde mer på att se allt det vackra runtomkring en...kul att det blev en fin helg...det behövde du gumman.

kramen från kicki

Postat av: ElsMarie

Det blev en helg som vi inte glömmer i första taget. Jag gick och lade mig redan kl.20. Sov som en gris tl 05.30.

Svärmor

2009-03-23 @ 17:41:07
Postat av: Mari

Det måste jag prova någon gång......

Mari

2009-03-24 @ 15:04:24
Postat av: Malin Ö

Tack själv!

2009-03-24 @ 19:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback