Juldagen...

Juldagsmorgon...
Upp tidigt för att hämta min moster.
Sen bar det iväg på julotta i Älvsbacka kyrka.
Många år sen sist man var iväg på det.
Har ju jobbat juldagen i några år...

Jättefint var det alltihop...
Thomas Bergström sjöng och spelade piano.
Älvakören sjöng sagolikt.
(alla är från Älvsbackatrakten)
Så fint också när det lyser på alla gravar...
Så jag ångrar mig INTE att jag gick upp så tidigt.

Efter julottan bjöd min moster på fika.
Satt och pratade i flera timmar.
Det var verkligen längesen...

Sen var det dags att kolla vilka som var vakna...
Pappa var som vanligt uppe först, sen kom de sakta upp en efter en.

På eftermiddagen tog vi en promenad.
Kallt var det men OJ vilket fint väder!!!
Här är lite bilder...







Bävern hade gjort sina spår både här och där...



Det var en fin promenad...
Och det ÄR ju så fint där uppe!!!!

Idag skiner solen också...
Ska nog ta mig en promenad!!

Kram på er alla!!!


Kommentarer
Postat av: kicki

Vilka vackra bilder du tar Ulrika, tänk att på kvällen blev det sånt skitväder med dimma så man inte såg handen framför sig...ha en fin fortsättning och hoppas maten smakade bra hos svärmor, kramen

Postat av: Ulrika

Inte svårt att ta fina bilder när det är så fint redan innan...

Ja, dimmigt var det minsann!!!

Kram på dej!!

2008-12-27 @ 22:58:16
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Kristina

Fina bilder, det ÄR fint där vi bor! Många gånger vill man åka för att se ngt nytt. Men det finns där, nära en. Både fina ställen och nya att upptäcka..kramar o ha en trevlig nyår!

2008-12-29 @ 23:22:35
URL: http://stugliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback