Filégryta m senap

600g Fläskfilé
Skivade champinjoner
1 paket bacon
1 hackad gul lök
3 dl Creme fraiche
1 Buljongtärning
1 Vitlöksklyfta
Syltlök
Fransk senap
hackad gräslök
Salt, vitpeppar, svartpeppar

Skär filén i skivor. Bryn till köttet är genomstekt, krydda.
Fräs bacon, svamp och lök.
Blanda allt i en gryta, till sätt creme fraiche. Koka upp.
Lägg i buljong, syltlök och vitlök. Puttra i några minuter.
Blanda i senap och örter.

Servera med ris eller pressad potatis, och en god blandad sallad!

Kommentarer
Postat av: kicki

Tack för receptet gumman, nu vet jag vad jag skall göra för mat till fredagsmyset.
kramis...kicki

Postat av: Anna

Hej Ulrika! Receptet på filegrytan vekar jättegott! D måste jag prova! Nu är jag ledig i dagarna tre. underbart!! Ha det bra! Anna

2007-03-08 @ 22:01:51
Postat av: Anonym

Tack för recepten! Gjorde förresten din taco-kyckling under veckan. Mycket gott och mycket uppskattat! Funkar blue cheese dressingen till morotsstänger osv oxå?

2007-03-09 @ 18:34:30
Postat av: kicki

Ulle, du är "tagen" du får mer information på min hemsida.
kicki

2007-03-09 @ 20:34:35
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Ulrika

Ja, det funkar nog alldeles säkert...
Men den funkar nog allra bäst till kyckling!!
Vem är du som undrar föresten???
Kjamis på er!!!

2007-03-09 @ 22:07:20
Postat av: Malin Ö

Oj, Jag hade missat fylla i att det var jag som gjort taco-kycklingen!

2007-03-11 @ 06:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback