Midsommarafton...

Enligt tradition firade jag midsommarafton i Torsked.
Det vore inte midsommar annars...

Jag och mor var på hembygdsgården dagen innan och hjälpte till att plocka blommor till stången.
Några grejade inne i cafeterian och andra lövade stången.

Carola och jag gjorde sen hinkar med blommor till dekoration.





Här reses stången...



... och här dansas det runt den!! (små grodorna)



... tre små gummor skulle gå en gång...



Mickis ville såååå gärna pussas...
Jakob tyckte väl sådär som det!!

Gooooa!!!



M spexar...



Brorsan i krans...



Sist men inte minst...
Ett av mina favoritmotiv...
Smea!!


Kommentarer
Postat av: Jan Banan

Hurra för Rosamunda...

Tror jag snor den bilden.Tack.

2011-06-27 @ 23:15:44
Postat av: linda

Nä precis, vad vore midsommar utan Torsked.....Det vill man helst slippa!! Fina bilder du tagit på festligheterna och bror i krans.....inte var dag man ser det..!! snyggt Jan!! kram på er!

2011-06-28 @ 11:39:19
Postat av: Eva-Lena

Snygga bilder du tar, Hoppas midsommar varit bra. Kram

2011-06-28 @ 19:17:19
Postat av: kicki

Midsommar i Torsked, tror bara jag varit där en gång....på dagen alltså, sen när det var kvällsdanser där dåp var man såklart där....jag försöker alltid att skriva i dina inlägg.....hoppas du gör det samma hos mej...kram på dej gumman.

Postat av: Anonym

Fina bilder...ett par meter till sedan har Robertssons granar förtagit utsikten :-(

2011-06-28 @ 23:12:10
Postat av: Malin Österberg

Åh vad söt Mickis var med blommorna i håret!

2011-06-29 @ 10:56:55
Postat av: Anonym

Fiiina bilder!! Vilka tjejer!!1

2011-06-30 @ 22:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback