Vinter och bob...

Vad jag är dålig på att lägga in på denna sida!!!
Skärpning...

Kanske är det för att det inte har hänt nåt speciellt att lägga in...
Kanske orken, lusten eller helt enkelt bara inte blivit av...
Ja vem vet...
Nu är jag iallafall här!!

Vinter och snö... Gud vad hääärligt!!!
Undrar om någon har missat att jag älskar denna årstid!!!
Så varför inte visa lite mer sånt?

För någon helg sen var jag med min bror till våra föräldrar.
Mickis var förstås med...
Vi åkte bob!!!
Vet inte riktigt vem som tyckte det var roligast.
Hon eller hennes faster...



Sen blev det mys inne, med farmor och farfar...



En annan dag var jag också där, och då kom min andra bror och Albin.
Vi drog på oss ytterkläder och åkte bob...
Denna gången var vi ute på "stora vägen" och åkte.
Det var bra före där...
En vuxen stod och kollade så det inte kom bilar och skrek "klart" när det inte kom nån.
Upp och ner... och upp och ner för backen...

Här är Albin på gång...



... med ordentlig fart!!!



Sen gjorde vi en snögubbe...



Albin döpte honom till...



... alltså som farfar!!! Lappen har han skrivit själv!!

Och sen gjorde vi en snölykta!!



Den lyste fint en stund, men med tre värmeljus och töväder gjorde ju att de slocknade ganska snart.

Efter maten spelade vi "loppspelet".
Dessa "loppor" är inte lätta att träffa i poängskålen.

Här är Albin koncentrerad...



Det var det för denna gången.
Hoppas ni har överseende med att jag är liiiite seg...

Ha det gott och ta vara på vintern när vi har den här!!
Och glöm inte att ha barnasinnet kvar!!
Det har man mycket roligt med...

Kram på er alla!!!


Kommentarer
Postat av: kicki

Jag längtar verkligen efter till att Viktor blir såpass att man kan åka bob...men då är jag väl ännu stelare så jag inte orkar ner till bobben....herre gud va fort det går utför....passa på att njuta Ulrika...snart blir du stel som tant Kicki....kramen på dej

Postat av: Babs

Håller med kicki,passa på o lek innan du stelnar till. Loppspelet var längesen man spelade....men det kanske blir om några år till. Hoppas du mår bra ullebulle var ett tag sen nu. Kramiz,kramiz babs

2011-01-19 @ 12:02:15
Postat av: Malin

Bra att ha barnasinnet kvar!! Man är inte äldre än man gör sig, eller vad man brukar säga.. Kul för brorsbarnen att ha dig att leka med! ;)

2011-01-24 @ 00:38:55
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: katy

very veryy nice,,,

2011-01-25 @ 09:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback