Jobb...




Halloj på er!!

Var ett tag sen jag skrev nu...
Men jag har haft lite annat att tänka på.

Köket jag jobbar i ska nämligen skära ner på personal och matlagning.
Vi är fem som är anställda och det kommer bara att få vara en person kvar på 70%.
Carema har beslutat att alla avdelningar ska värma upp färdigmat från Dafgård...
Då försvinner vår HEMLAGADE mat, och våra jobb, och dessutom får vårdpersonalen mycket mer att göra och får mindre tid för de boende.
Var är världen på väg?
Måtte man inte bli gammal...

Läs mer på www.molkomstidning.se
Lägg gärna en kommentar!!!

Hoppas ni har det bra i vårsolen...
Själv jobbar jag hela helgen.
Men bäst att passa på när man ändå har jobbet kvar! ;)

Ha det gott nu och var rädda om er!!

Krrraaaamis från mig!!!





Kommentarer
Postat av: mona

Än är inte sista ordet sagt.. Hoppas att människor kan få bolaget att backa. Det är många som är upprörda, inte bara personal utan anhöriga och många ute i samhället.

2010-03-14 @ 14:26:17
Postat av: Malin Ö

Helt sjukt! Man får vara glad om man dör innan man blir gammal!

2010-03-14 @ 16:53:47
Postat av: Sara

Hur fick du in myran?? ;o

Den rör sej inte när ja tar den ;s

:D

Postat av: ElsMarie

Jag tror att vi får införa ättestupan. Jag vill inte ha uppvärmd mat när jag kommer till ett äldreboende.

2010-03-16 @ 11:58:59
Postat av: Mari

Halloj!

Deppa inte ihop nu.....än finns det hopp!!!

men en person på 70%??

Stämmer det verkligen?

Kram på dig

Mari

2010-03-18 @ 15:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback