I svampskogen...

I Onsdags tog jag och min kompis en tur till mina föräldrar igen.
Med förhoppning om att få tag på årets sista svampar...

Vi drog med Pappa ut i skogen...
Mamma skulle åka och spela boule hon, så hon blev inte med.

Vi var egentligen bara ute efter trattisar, eftersom vi trodde att kantarellerna var borta redan.
Men, men... det fanns!!! En hel del... (Se nedan)

Trattisar...



... och kantareller...



Denna bilden blev lite oskarp men jag tror att ni ser att ekorren har varit i farten...
Och att precis nedanför stubben växer trattisar.



Och här är jag...



Min far och jag tar en paus!!
Syns att man krypit på knäna... fniss!!



Nadde kom på ett sak...
"Plocka" svampen med sax!!
Bra knep, då man slipper rensa så mycket...



Fin-fina kantareller...



Njöt av utsikten när vi var på väg hemåt...



Rensat och klart!!!! Inte dåligt så sent i Oktober...



Middagen blev köttfärsbiffar, kantarellsås av nyplockad svamp och kokt potatis!!
Mumma!!

Det var en mycket trevlig dag!
Tack!!!

Ha det gott alla...

KRAAAM!!!

Kommentarer
Postat av: kicki

Oj va svamp....och gud vilken bra knep att klippa av dem.....skall nog ta mej en tur till skogen imorgon, nu blev jag sugen... Ha en fin kväll nu gumman och kör försiktigt imorgon till jobbet, jag får klara krysset själv imorgon...kram

Postat av: nale

Tack

2009-10-23 @ 20:09:14
Postat av: Mari

Jäklar vad smart Nadde, det ska jag testa.

Kul att det fortfarande finns så fin svamp i skogen.

Jätte snygg blogg design Ulle!

2009-10-23 @ 20:37:20
Postat av: Nalle

Tack Mari det var väldigt lätt och hantera .

2009-10-23 @ 21:43:15
Postat av: Eva-Lena

Så fina svampar sent i oktober, kanske ska ta en tur till skogen. Kram Eva-Lena

2009-10-24 @ 13:22:55
Postat av: mona

Vad fin din blogg har blivit!;) O så mycket svamp, borde ut igen jag med..

2009-10-25 @ 14:55:24
Postat av: Nalle

Tack för besöket snällt att besöka en sjuk människa ,men du ska få en kram när jag blir frisk ,just nu vill jag inte smitta dig som du vet jag har svininfulasa ,jaja ingen synd om mig hhahhahhahahhhahhahhaahhahahhhhhahhah men jag ska spela f i kväll kanske



2009-10-27 @ 18:35:36
Postat av: Anna

Oj så mycket svamp :)

Ville hälsa lite, nu när jag är inne o läser vad du pysslar med.

Maila gör jag ju ofta ;) hoppas du hunnit läsa allt.



Pelle läser över axeln.

//Anna

2009-10-28 @ 13:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback