Svamp och bär...

Pappa och jag var till skogen för att plocka bär.
Vi tog några hinkar med oss och var sin bärplockare.
Och en kasse ifall vi skulle hitta lite svamp efter vägen...

Vilket vi också gjorde...
En hel del... Jättefina!!





Kassen blev full, så det var bara att koncentrera sig på bären.

Pappa i full gång...



De hinkarna vi hade med oss blev fulla och det blev tungt att släpa hem.
Men det var värt mödan!!

Kolla här bara...





Det tog ett tag att rensa alla blåbären, men...
Mmmm... vad gott det är!!!

Svampen kom min moster och hjälpte till att rensa.
Vi gav bort dom till henne och lite till en annan granne.

Här är hon...



Det är perfekt väder för svampar och bär nu...
Men snälla nån, hur mycket kan det regna egentligen???
Jag vill ha lite sol nu... Man blir så depp på detta!

Får se hur det blir imöra.
Då är det dags för nostalgi-dans på Torskedslogen.
Kanske ska ta mig en sväng om...
Man vet aldrig! =)

Ha det gott nu alla, och sköt om er...

Krraaaamis!!




Kommentarer
Postat av: kicki

Oj va mycket nytt det var inlagt här då...en hel massa har du hunnit med på några dagar hemma hos mamma och pappa.

Kanske syns vi ikväll, vi har stugan, torsked eller Acksjöns grillfest att välja på...men vi är ganska slitna efter flytten med syrran så vi får se...

kram på dej gumman

Postat av: linda

KLart vi ska ta oss en svängom!

och vädret verkar vra med oss, hoppas det fortsätter kvällen ut.

Ses snart. Kraam

2009-08-01 @ 14:17:50
Postat av: Mari

Hej!

Visst är naturens skafferi underbart, ska dra på mig storstövlarna och bege mig ut.

Mari

2009-08-02 @ 13:46:42
URL: http://molkommajsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback