Kantareller...

Just nu finns det en hel del med svamp i skogarna...
Så jag och en kompis åkte upp till mina föräldrar, där finns det gott om skog.
Tog pappa med oss och begav oss till skogs!!

Började först med att proppa magarna fulla med blåbär... Mums!!!





Sen gick vi över till svampen...



En paus var välbehövligt...



Pappa och jag med en del av svampen...



Som avslutning på en svettig dag i skogen bland alla kryp, 
var det skönt att tvätta av sig och ta sig ett dopp i sjön...






Alla svampar rensade och klara, i en 12 liters gryta.
Ändå var inte allt med...



Det blir många goa smörgåsar, pajer, såser med mera det!!

Tack för en trevlig dag i "hemmaskogarna"...

Puss och kram!!!

Kommentarer
Postat av: Mari

Härligt med många inlägg!

Visst är det kul i skogen nu...allt som är gott finns där nu.

Plockade igår och mumsade i mig direkt...jami!

Kram

mari

2009-07-23 @ 19:34:58
Postat av: Malin Ö

Och vi som tyckte vi hade fått många när det räckte till lite kantarellsås idag....

2009-07-23 @ 22:40:28
Postat av: jonatan

nadde försvan vell inte hahaha

2009-07-25 @ 20:51:45
Postat av: kicki

Å herre gud va mycket kantareller, ni hade väl kunnat plocka upp mej när ni åkte förbi här...

Ja vi har plockat en del vi också, men vi kommer alltid efter alla andra...hmm.....

Kram på dej och hoppas vi syns till veckan, Peter har en överaskningsresa i present och vi åker på min födelsedag och kommer hem på torsdag igen, kanske fredag till lördag skulle kunna passa i stugan..eller....

Postat av: Mari

Lördag???

2009-07-26 @ 18:23:30
Postat av: Kristina

Hej o hopp. Vilka fina bilder från blåbärsskogen!! Har också plockat lite kantareller. Vilken härlig känsla det är när man hittar dem...

2009-07-30 @ 21:06:28
URL: http://stugliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback