Barcelona...

Barcelona är en mycket fin stad.
Mycket att titta på och göra...

Vi tog en eftermiddag/kvällstur, för att besöka staden.

Först var vi till den stora kyrkan (Sagrada Familia) som aldrig blir färdigbyggd....
Mycket vacker, mitt i stan.

image156

Sen blev det en tur till Nou Camp, där Barcelona spelar sina hemmamatcher.
Rätt mäktigt, att se den stora arenan... 250x220m och 48m hög.
Kan tro att det är en riktig höjdare att sitta där under en match!!! Med sina 98.000 besökare.

image157

Sen var vi och tittade på OS-byn, sen OS-92.
Där fick jag inga bilder....

Men sen stannade vi till på en höjd där man kan se Barcelon "uppifrån".
Oj, så vackert...

image158image159

Sen hade vi tre timmar lite drygt att spendera i centrum poå egen hand...
Och det återkommer jag med strax...

Puss och kram så länge!!!


Kommentarer
Postat av: kicki

Fina bilder, dessa vill jag ha ...snart....torbjörn skynda på nu...
kram kicki

2007-09-12 @ 12:43:55
Postat av: Malin Ö

Det ser ut som ni både ätit gott och legat i solen. Härligt bruna!

2007-09-12 @ 20:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback