Anne på Grönkulla...

Idag ska jag skriva om min favoritserie.
Den gick på tv för herrans massa år sen,  och blev förälskad i den på direkten!!
Sen dess har jag saknat den... Och hoppats att den skulle sändas i repris. Men inte!!
Hittade den på nätet och köpte den direkt!!

När jag var hemma från jobbet och hade ryggont låg jag framför tv:n och plöjde igenom den.
Man skrattar och gråter om vart annat... I en underbar blandning... 

Serien "Anne på Grönkulla" (Anne on Green Gables) är inspelad i Prince Edward Island i Kanada.
Och handlar om Anne Shirley.
En föräldralös tjej som vi får följa från ung ålder till vuxen kvinna.
Mycket går hon igenom, genom resans gång...
En känslosam berättelse med medgång och motgångar!
Jag vill varmt rekomendera denna serie!!
Om någon vill låna finns den på dvd hos mig... ;)

image236

Och ni, glöm inte näsdukarna...

Ha en bra dag!!! KRAM!!!

Kommentarer
Postat av: eva-lena

ÅÅÅÅÅÅÅJAG ÄLSKAR DEN SERIEN. jAG LÅNAR DEN GÄRNA
Kram

2007-11-21 @ 15:29:47
Postat av: kicki

Jag ställer mej också i kö på den,,,den är underbar och har också längtat efter den..
Ha det gott, idag fick vi lite ledigt för snickaren kunde inte komma, alltså idag kan vi dra el och sätta in hyllor i lugn och ro...skönt...
kramen på dej från kicki

Postat av: Pialotta

Anne på Grönkulla den där minns jag.. ett tag sedan, men tack för din påminnelse:-)
Ha de gott tjingeling

2007-11-22 @ 22:20:34
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Linda O

Ja, der är en underbar serie! Evigheter sedan jag såg den så jag lånar den gärna jag med!
kramisar

2007-11-24 @ 22:49:40
Postat av: Anna

Böckerna (hela serien) finns på "bibblo".

2007-12-01 @ 12:09:19
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback