Ulle i blåbärsskogen... ;)

Som jag nämnde för er var ju att jag åkte hem till mor å far för att plocka lite svamp...
Men vi började att plocka blåbär... Fanns inte så många, men vi fick väl iallafall ca 5 liter!!!
Räcker gott, ett tag!!!

Pappa i plockartagen...

image127

Skörden... Stora, fina och MYCKET goda!!!

image128

Sen tog vi svampturen... Hittade inte så värst mycket svamp heller...
Skäms nästan för att visa vår "lilla" skörd, när man har kikat in i Kickis blogg.
Men bättre än inget!!! ;)

image129

Å tänk så gott det är med en kantarellsmörgås.... Finns det nåt godare??? Mmmmm...

image130

Hoppas ni alla har haft en trevlig helg, och att ni får en lika bra vecka!!!
Själv börjar jag jobba... Men är ledig första dagen på schemat.... :)
Ha det bra tills vi ses igen!!! Kramisar!!!

Kommentarer
Postat av: kicki

Gud så gott det ser ut...imorgon skall jag rensa svampen, töligt...men sen skall jag göra en god macka...o jag längtar....mums
kramen kicki

Postat av: Jörgen

"Å tänk så gott det är med en kantarellsmörgås.... Finns det nåt godare???" Nej: Det är det godaste som finns :)

2007-08-13 @ 16:45:14
Postat av: Malin Ö

Bakar du en blåbärspaj till mig nästa gång vi ses?

2007-08-13 @ 19:39:29
Postat av: Ulrika

Ja, det skulle jag väl kunna göra...
Blåbärsmuffins då??

2007-08-13 @ 20:41:56
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: ejmis

Kantareller, mums! Tack för besöket i min blogg och välkommen åter!

2007-08-13 @ 21:21:40
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: kicki

Ja visst är det gott med kantarellsmörgås...mums...
men nu har jag fullt i boxen..
kramen kicki
ps. bara 8 arbetsdagar kvar gumman

2007-08-14 @ 20:31:56
Postat av: Sanna

det såg gott ut det där...själv brottas jag med min dator och alla tillbehör...ha en bra dag på jobbet så ses vi kanske nästa vecka! söt brorsdotter du har!

2007-08-15 @ 13:20:03
Postat av: Malin Ö

Blåbärsmuffins funkar bra det med! Jag dyker upp sista helgen i Augusti/första i September.... ; )

2007-08-15 @ 21:57:46
Postat av: Eva-Lena

Mums kantareller är jättegott.

2007-08-16 @ 14:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback