Butorp-Östanås...


Mellan Butorp och Östanås finns det vandringsleder att gå.
Det provade vi på, jag, min far, min bror och två av hans söner.



Det var små fina, slingriga stigar med många uppför och nerförsbackar...



Stora myrstackar fanns det också efter vägen...



... och kantareller!!!



Tog en paus i vind skyddet vid...



Denna bilden på oss alla är tagen med självutlösare, så skärpan blev inte så bra.



Fanns skyltar också allt eftersom vi gick.
De talade om vilka gårdar som en gång fanns, och vilka som bodde där.
På vissa ställen syntes det knappt, en del andra fanns det tex en jordkällare kvar.



Jakob, som oftast var före alla andra passade på att vila innan vi andra kom ikapp...



Fin utsikt fanns det gott om...



Det var en fin tur, prova på vet ja!!

Ha det gott!!

Kram!

Kommentarer
Postat av: SkogsJan

Tack för sällskapet !

Ny sväng snart ?

2010-08-20 @ 19:32:14
Postat av: Ulrika

Tack själv!!

Ja, varför inte?? =)

Postat av: linda

Vilka härliga skogsbilder....Kram

2010-08-20 @ 19:53:39
Postat av: kicki

Å vilken härlig dag ni fick...dessa leder måste jag eller vi...som brukar vandra på 6:e ta...tack för tipset, våra leder brukar nu tryta...vart startar dessa. Kramen, hoppas vi hörs snart till melodikrysset...kram

2010-08-21 @ 09:47:40
URL: http://blogg.vf.se/kicki
Postat av: SkogsJan

Lite sugen på Torraksberge.

Planera in det nästa gång kanke ?

2010-08-22 @ 13:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback