I svampskogen...

I Söndags var det det perfekta svamp-plockar-vädret.
Så jag och en kompis åkte upp till mina föräldrar och tog en tur i skogen tillsammans med min far.
I jakten på trattisar gick vi ut, men det fanns mer vanliga kantareller, än trattisar.
Ingen av oss trodde att kantarellerna skulle vara så fina så här sent på hösten...
Oj, vilken lycka, det ena stället efter det andra med "gula högar"...

Så här såg det ut...



Trattisar fanns ju förstås...
Här är dom i plockartagen!!!



Och här är resultatet...
Det blev lite rensande, men det är en fröjd när man tänker på hur mycket gott man har i frysen sen!!




Och här är jag med alla rensade svampar...
Mmm!!!



Min sambo fick gärna följa med, men han och en kompis till honom var hemma och installerade vår nya dator.
Så nu sitter jag här och försöker lära mig den...
Det går, sakta men säkert!!

Hoppas ni har en bra vecka.
Nu ska jag bege mig ut i solen en stund innan den går ner.
Måste få lite frisk luft också!!!

Ha det så bra!!

Puss och kraaam!!

Kommentarer
Postat av: Malin Ö

Du måste lova att ta med Eskil ut och leta svamp nästa höst! Han letar och letar men hittar aldrig nåt!

2008-10-23 @ 16:12:40
Postat av: Ulrika

Då är han liiite avis då antar jag??

=)

Kramis!!

Postat av: eva-lena

Oj vad mycket ni fick, va gott

2008-10-23 @ 17:31:26
Postat av: kicki

Oj va svamp, jag har struntat i de gula nu när jag varit ute,,,de är så blöta och smaklösa tycker jag, men dina såg ju fin fina ut...kramen på dej

2008-10-23 @ 18:40:09
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Nalle

Där ser man att man blir aldrig besviken på skogen det finns så det räcker för alla , men jag fick ingenting hhahahahhahhahha kanske nästa gång man vet aldrig

2008-10-25 @ 20:05:51
Postat av: tommy

Hoppas datorn funkar bra!

2008-10-26 @ 14:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback