Utflykts-Söndag...


Bilen styrde mot Sunne.
Tog en titt i stugan när vi ändå var i närheten...
Låg fortfarande lite is på sjön, här och där.

image327

Bilen fortsatte mot Gräsmark, körde sedan in på en grusväg en bit.
För att sen komma fram till Värdshuset Tvällen.
Ligger inte alls långt till norska gränsen.
Mysigt litet ställe där allt gick i viltets tecken.
Bla fanns rådjurshorn på väggarna, älglampor och bordstabletter med björnmotiv.

image328


Förrätten bestod av rökt björncanapé med wasabicreme.
Riktigt gott...


image329

Varmrätten som svärmor och jag valde heter "hemligheten".
Och det var precis vad det var.
Vi har ingen aning om vad vi åt, men gott var det!!!  
Och det såg ut så här...

image330

Utanför hade de ett vildsvinshägn.
Där gick det minst 4 vildsvin och bökade.
Jag skulle inte vilja möta dom i skogen, för de är rätt stora.
Men rätt söta där de gick...
Pratade lite med dom, och de svarade... Mmfff, Mmfff...
Så här snygg kan man vara...

image331

Det var en trevlig eftermiddag med god mat och trevligt sällskap.
Vårsolen sken och jag fick även se vårens första TUSSILAGO!!!

Men idag när jag gick upp ur sängen så där halv sex imorse, var det fullt med snö!!!
Men så har det väl varit i resten av landet kan jag tro...

Ha det så bra och sköt om er!!!

Puss och kram!!!


Kommentarer
Postat av: eva-lena

Det förstår jag att det måste ha varit kul att bli bortbjuden på mat och trevligt sällskap. kram

2008-03-18 @ 08:29:43
Postat av: kicki

Det var säkert vildsvinskött ni åt...det brukar de servera där, men det är en delikatess...mysigt att få bli överraskad så där, visste du inget om det...han har fantasi Torbjörn...
Kramen på dej och nu gäller det ikväll, skrik,,,jag har fortfarande ont i halsen så jag skriker bara vid måååållll...
kramen min vän

Postat av: ElsMarie

Tack för en trevlig söndag!
Hasse och ElsMarie
I kväll behöver du nog också ett glas vin för att lugna dina nerver.
För mig räcker det med lite godis.
ElsMarie

2008-03-18 @ 19:13:41
Postat av: Malin Ö

Vad kul att det var bra där! Då får jag ta med mig familjen dit någon gång!

2008-03-19 @ 19:34:24
Postat av: kicki

Glad påsk min vän...ja nu håller vi tummarna ikväll..kramen

2008-03-20 @ 13:27:57
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback