Kycklingtaco!!!

Kicki är ju så duktig på att skriva in goda recept i sin blogg, så jag ska väl inte vara sämre...

Ni som börjar tröttna på köttfärstaco, har jag ett mycket gott recept att pröva.
Med kyckling!! (Varning... när ni väl fått smak på den så vill ni inte gå tillbaka till köttfärs...)

Hackad lök
½ glasburk tacosauce
1 färdig kyckling
1 påse kryddmix
1 burk creme fraiche
Tacoskal
Avocado
Gurka
Tomat
Majs

Fräs löken, blanda i strimlad kyckling, tacosauce, kryddmix, och creme fraiche.
Sjud utan lock på svag värme 10-15 min.
Fyll tacoskalen med kycklingblandning, gurka, tomat, majs och avocado.
Servera med riven ost och ev lite mer tacosauce.

Jag lovar er att ni kommer tycka att det är gott!!!
Smaklig måltid!!

Kommentarer
Postat av: kristina lettenström

Det lät verkligen smarrit Ulrika, det skall vi prova nästa gång, kul med nåt annat än köttfärs, det börjar bli töligt....
kramar från kicki

Mer recept ulrika, du har fler det vet jag.

2007-01-30 @ 20:13:41
Postat av: Malin Ö

Får testa med quornbitar!

2007-01-31 @ 11:11:33
Postat av: Kollegan Sanna

Hej Ulrika, var ju bara tvungen att skriva nu när jag gjort bort mig två dagar i rad på jobbet!!! Vilka tabbar...förlåt mig! och jag ska lära mig säga rövhål, hehe! Hoppas att dagen ordnar upp sig ändå. Och ja, du får skylla på mig när du kommer hem och är helt slut!
Men den där tacosen, den ska jag nog prova. Kanske till fredagsmyset =)Ha det bra, vi ses snart!

2007-01-31 @ 13:28:15
Postat av: kicki

Oj då finns det fler än Lina som gör bort sig på Åsbacka...där ser man...
kicki

2007-01-31 @ 13:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback